Tisdag


Jag kan inte hitta min journal!
Tycker jag har letat överallt men hittar den inte, jag vet till 100% att vi inte kastat den utan vi har bara lyckats stuva undan den på ett riktigt bra ställe.
Ska fortsätta letandet och skriva FL-berättelsen så fort jag kan.

Idag tänkte jag försöka testa lite byxor, ska bli intressant att se hur långt jag har kvar innan jag kan ha dom.
Till sommaren ska jag kunna ha dom, så det är bara att sätta igång med träningen för min del.
Vikten bryr jag mig inte lika mycket om, så länge jag kan ha kläder och känner mig bekväm så är det bra.
Efter förlossningen och två veckor fram så tappade jag 17 kg, då var det väldigt mycket vätska och sånt.
Har inte vägt mig sedan dess så jag kanske får göra det idag eller imorgon för att se om något hänt.

Igår var en an dom jobbigaste dagarna i mitt liv, Elliott vägrade sova, nappen fungerade inte, det var okej en stund om jag bar honom, det säkraste kortet - gunga han i babyskyddet gick inte alls, ville inte rapa eller prutta, babygymmet var bara att glömma likaså selen.
När det var dags för mat var han tyst och åt sen försökte jag få honom att sova efter det, vilket brukar kunna fungera, men icke.
Mamma kom förbi på lunchen för att lämna lite saker, hon testade vagga han i famnen vilket också alltid fungerar, han somnade där i hennes famn men så fort vi la ner honom i sängen så vaknade han igen.
Han hade skrikit hur mycket som helst den dagen, det tar verkligen musten ur en + dålig sömn på natten.
När klockan var fem i fyra så var det stopp för mig, jag kände bara att jag orkar inte mer nu.
Var helt slut i kroppen, hade verkligen ingen ork kvar men försökte lugna lillen så gott det gick.
Skickade iväg ett sms till Dennis som slutade då att han skulle skynda sig hem för avlastning, sagt och gjort.
När han kom hem tog han med Elliott på en promenad och jag fick sova (vilket inte gick) men vila iaf.
Sen var han grinig resten och somnade vid elva, så skönt.

Jag vet att det är jobbigt och kämpigt med barn, vissa dagar är döden, det är jag mycket medveten om så jag skriver inte det här för att klaga eller för att folk ska tycka synd om mig.
Det är mer bara för mig, så jag får skriva av mig så det känns skönare.

----------

Nu ligger Elliott och sover så jag har fått ätit frukost och tvättat ansiktet.
Om någon timme kommer pappa förbi, vi ska kolla så deras säkerhetsbälte är tillräckligt långt för att spänna fast babyskyddet i deras bil.
Pappa är så snäll och tänkte skjutsa mig till bvc imorgon så tar jag en promenad hem istället, det kommer bli så skönt.
Hoppas på att vi kommer ut på en promenad idag med, det är så soligt ute och ser jätte härligt ut.
Både jag och Elliott kan behöva lite luft också, en promenad varje dag ska jag försöka hinna med, plus lite sittups och rygglyft.

Min hårdträning har börjat denna vecka, jag måste fixa muskler och kondition för till hösten tänkte jag ta upp mitt hockeyspelande igen så jag måste vara i bra form för att ha en chans att hinna med dom andra och för att ha en chans till att få spela matcher.
Har inte spelat eller tränat seriöst på TVÅ säsonger, så det mesta jag byggt upp är borta.

Oj vilket långt inalägg det blev.
Nu ska jag städa lite och sen vänta på att Elliott vaknar och på pappa.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!

Kika in här Frida!! :-D

http://blog.st.nu/linda

2010-03-16 @ 12:24:02
URL: http://blog.st.nu/linda
Postat av: emelie

tjena frida,ett tips ville bara rekomendera minifom om Elliott har svårt att prutta (el ont i magen).finns på apoteket..inget skadligt! testa det är super bra, han kommer då att få ut gaserna direkt.Sixten hade de tils han var 3 månader, ååå gud vad bra det var. kram

2010-03-17 @ 10:16:04
Postat av: Erika - Gravid

En sådan ska vi skaffa! Den har glidit bort från listan men alla jag vet som har barn har lovordat en insats så det låter värt det :). Tack för tipset!

2010-03-17 @ 16:25:22
URL: http://dumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0