Tidsfördriv.



Vad heter ditt barn? Elliott Elmo Hagén Wiklund

När var du beräknad att föda? 25 februari.

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när? Nej, han kom 24 februari, 06:17

Hur stor var barnet vid födseln? Han vägde 3852 g och var 52 cm lång.

Hur lång tid tog förlossningen? Från första värk: ca 30 timmar och från det att vi kom in till BB: ca 17 eller 18 timmar.

Tog du någon smärtlindring? Ja, lustgas.

Är du tillsammans med barnets pappa? Ja.

Var barnet planerat? Ja.


Tog ni reda på könet? Vi frågade, men hon var inte riktigt säker. Hon trodde iaf pojke och så blev det. Till nästa barn ska jag inte fråga, mycket roligare att inte veta känner jag i efterhand.

Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön? Båda trodde det var en kille, vid ett tillfälle trodde jag tjej men det övergick fort till pojke igen.

Hur lång tid tog det för er att bli gravida? Oj jag minns inte riktigt, men någon vecka.

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta? Vi hade "bestämt" ett namn, men när han kom ut passade det inte så vi tog fram listan med alla andra alternativ.

Hade du en svår graviditet: Verkligen inte, den var helt underbar rakt igenom.

Kan du tänka dig att skaffa fler barn? Absolut, minst en till om något år.

Har du fått några bristningar? Ja nästan hela magen. Känns sådär, hoppas dom bleknar fort!

Var du nervös inför förlossningen? Inte det minsta, jag längtade och såg fram emot det.

Hade du några cravings? Nej, inte vad jag vill kalla cravings. Från vecka till vecka kunde jag vara lite mer sugen på något, men absolut ingen besatthet.

Hur reagerade du/ni när du plussade? Både Jag och Dennis blev helt överlycklig, visst inte vad jag skulle ta mig till. 

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid? Var i v.5 eller 6 när jag testade mig.

Hur mycket gick du upp i vikt? Oj oj, sist jag vägde mig +25 och då var det en eller två veckor kvar. Har 13 kvar nu som ska bort illa kvickt!

Hur länge ammade du? Helammade tills han var 2,5 eller 3 mån, ammade morgon och kväll till han var 3,5 sen gav jag upp då mjölken börjat sina.

Vem är barnet mest likt? Från och till. Allt minspel har han efter Dennis och utseendemässigt är han lik mig som bebis.

Vad är det bästa med att ha barn? Går inte att pea ut en sak, allt är helt underbart.

Vad är det sämsta med att ha barn? Det är svårt att göra vad man vill, få egentid bland annat.

Är ditt barn döpt? Nej, men det börjar närma sig.

Hur gammal är barnet nu? 4 månader och 3 veckor.

Sist men inte minst, lägg upp en bild på dig och barnet tillsammans.




Upptäckte att jag knappt har någon bild på mig och Elliott då det nästan alltid är jag bakom kameran, så det här var den finaste jag hittade.
Får nog ta och knäppa lite kort på oss två.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0