17 juli



I dagens hetta valde vi att åka ut till Birsta.
Det possitiva är att det inte är lika mycket folk dessa dagar, utan dom flesta ligger på standen och steker.
Skönt att gå i butikerna dessutom då det alltid är så svalt, undantagsvis på jobbet!

Åkte först in på jobbet för jag skulle hämta ut presentkort och framkalla bilder, självklart var det något fel på fotolabbet så jag fick inte bilderna idag.
Kan säga en sak, jag saknar inte vårat labb!!

Vidare mot toys r us för jag skulle köpa en pool med halvtak till Elliott men den var dessvärre slut så jag får snällt vänta tills den kommer in på lager igen.

Sista anhalten var Birsta city, åt lunch på taco bar och det var riktigt gott, har bara hört att maten inte är alltför mycket att hurra över men jag håller inte med.
Köpte solskyddsfaktor och alvedon på apoteket, sen mascara och hårborste på kicks.
Efter detstyrde vi bilen hem.

Tror inte jag har skrivit att Elliott fått lite smakportioner, men så är iaf fallet.
Han har väl fått det i kanske två veckor nu och när han är 5 månader ska jag byta ut lunchen mot mat, dvs om en vecka.
Gav han potatis och maj idag, det var en superhit.
Jag skulle lasta in nytt hela tiden annars började han med sitt mm-mm-mm som betyder skynda skynda skynda!!

För övrigt tycker jag det är svårt att veta hur man ska blanda maten, ex. 50potatis/50majs eller!?
Någon erfaren mamma som gör egen mat som kan ge tips?
Och kanske ge tips på mer mat än potatis+majs, potatis+morötter och potatis+palsternacka (som inte alls var så gott) som kan passa en 4 snart 5 månaders bebis?
Eller säg 5 månaders.

Nu ska jag ta en kall dusch och sen bädda ner mig så jag orkar med morgondagen.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Du kan ju alltid kolla på denna sida. Jag använde mig av deras recept från början innan jag vågade mig på att köra på egna känslan. :)

2010-07-18 @ 13:44:19
URL: http://jordi.blogg.se/
Postat av: Johanna

oj, kanske ska skicka med adressen också ;)

http://www.matstart.nu/

2010-07-18 @ 13:44:51
URL: http://jordi.blogg.se/
Postat av: Sara

Sötpotatis var och är poppis här :) men blanda ut med vanlig potatis! jag köpte ofta ett paket med broccoli, blomkål och ärtor, sommarblandning tror jag det kallas!

2010-07-18 @ 19:57:11
URL: http://sawja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0