Klagomuren!


Nr1.
Dennis ringde till Ford idag för att kolla om vi kunde stänga av airbagen själv eller om vi måste komma in.
Svaret blev att den inte går att stänga av i bilen, inte på den här modellen!
Så jävla irriterande.
Nu måste vi kolla runt på en ny bil bara därför.
Jag kan verkligen förstå Dennis då han säger att han inte vill att bebben ska sitta i baksätet om dom åker själv och den börjar skrika, då vill man ha den bredvid sig.
Irriterande var ordet!


Nr2.
Jag blir less på alla som ska berätta för mig att man som förstföderska oftast går över tiden, så ställ inte in dig på att den kommer om fem veckor.
Tack, jag var inte född igår och kan läsa så jag vet om det.
MEN det är inte kul att höra!!
Låt mig vara glad för att det är fem veckor kvar till bf och skulle jag gå över så får det väl vara så.


Är på helt fel humör idag att få höra sånt och jag vill inte höra något om det sedan heller.
För det är inte bara en person som säger det, det är även tio andra så man blir less.
Nu har jag nog klagat färdigt.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag fick jämt höra att man går över tiden, men tji fick dem när hon kom 4 dagar innan! Jag tror nog du har din bebbe innan BF :) De med bilen, vi har lillan bak, airbagen är urkopplad men känns ändå säkrare bak! Bakom passagerarsätet. Om bebis börjar grina vid bild färd får man ist svänga av vägen (kan lova att bebis somnar direkt när ni börjar köra bilen) och i början så åker man oftast bil tillsammans. Skulle bebis börja grina och den sitter fram är det lika osäkert om du börjar greja med nappen vid bilkörning. Så bak tycker jga är toppen! Men som sagt, hon grinar nästan aldrig vid bilkörning, jag kan komma på 2 gånger på 4 månader. Då jag behövt svänga av vägen. Då har hon varit hungrig och då kan man ju mata strax innan man åker så vet man att bebis borde inte bli hungrig.. Aja, nu blev det långt och detta är bara tips, inget ni behöver göra! :)

2010-01-15 @ 09:45:37
URL: http://sawja.blogg.se/
Postat av: Malla

Trist att människor försöker dämpa din längtan!

2010-01-15 @ 11:41:09
URL: http://mallaballa.blogg.se/
Postat av: Sara

Det finns mycket man inte tänker på och mycket man tänker för mycket på om man säger så! ;) Börja med att ha bebbe bak sen om ni känner att näe fytusan, vi vill ha h*n fram, byt bil då isfl. Men det är ju dumt att byta om det inte behövs! Tror det går galant ja :) Guv vad du ska längta nu allstå! Det är så himla nära! Har du slutat jobba än?

2010-01-15 @ 12:34:11
URL: http://sawja.blogg.se/
Postat av: Maria MPL

Vi har Emil bak i vår bil med, har stolen på mittensätet - fungerar jätte bra! Vi tycker också att det känns lite osäkert fram även om airbagen är urkopplad. Som Sara säger så sover dom små liven nästan alltid i bilen som tur är :)



Av 5 förstföderskor i min grupp var vi 2st som fick tidigare än beräknat och 1 som fick dagen efter BF, så ta till dig det, det kan lika gärna bli innan som efter BF!

2010-01-15 @ 20:14:42
Postat av: Sara

och av 6 st i min föräldragrupp var det 2 st som gick över tiden och blev igångsatta! Vi andra fick 6 veckor - 4dagar tidigare :)

2010-01-16 @ 11:04:05
URL: http://sawja.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag gick inte över, jag fick 8 dagar tidigare, alla mina kompisar utom en som har barn fick tidigare + min syster fick före, så dom flesta runt omkring mig som varit förstföderskor har fått tidigare så det finns hopp :D

2010-01-28 @ 11:58:30
URL: http://jordi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0