Babynamn.


Nu tror jag att vi äntligen har kommit på våra namn.

Flicknamnet var klart redan innan jag blev gravid, det hade jag funderat ut på högstadiet och Dennis gillade det på en gång, dock la vi till ett mellannamn nu i efterhand.

Pojknamnet har vi haft väldiga problem med.
Vi kom på det perfekta namnet men kom på att när man försvenskar det (vilket säkert allt lärare kommer göra) så blev det inte alls fint och vi kom på en massa smeknamn som förmodligen inte uppskattas!
Sen har jag haft två på lager som jag älskar, men inte Dennis.
Han accosierar det saker han inte gillar och jag kan inte tvinga honom till dom, det är viktigt att vi är två om namnen.
Men som sagt, nu har vi nog kommit på ett, även det namnet gillade jag på högstadiet/gymnasiumet då det fortfarande var rätt ovanligt.
Nu är det ett ganska vanligt namn vilket är lite tråkigt, men sak samma!

Nu är det bara att vänta och se vad som gror i magen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0