28 april



Idag träffade jag som sagt Malin, vi tog en runda på stan.
Vi inledde dagen med en mjukglass, sen strosade vi omkring i butikerna och jag kom hem två tjocktröjor, hårnålar och en mascara rikare.
Sen gick vi in på waynes och tog en jordgubbs/passionsfrukt smoothie.
Elliott satt och spanade runt, pratade och skrattade hela tiden, såå mysigt :)

Det var skönt att gå på stan, har inte gått en länge tid på evigheter.
Sen var det jätte kul att träffa Malin och hennes tjockmage.


Som jag har skrivit tidigare så har jag ammat Elliott varannan timme, plus att han käkat i en timme varje gång.
Nu har jag känt att jag orkar inte det mer.
Han är nöjd en liten stund efter det sen är han väldigt kinkig resten av dagen, jag hinner knappt med att äta själv så nej, det är inte värt att ha det så.
Varken jag eller Elliott har varit speciellt nöjd så jag får ge upp amningen på heltid.
Han ammar morgon och kväll, någon gång mitt på dagen, resten av tiden får han ersättning.
Det är en helt annan unge, han är så glad, nöjd i flera timmar och såååå mysig.
Plus att jag mår mycket bättre av det här, nu hinner jag äta i lugn och ro, städa hemma utan att behöva bära omkring på han hela tiden.

Jag hoppas ändå på att han kommer få bättre sug med tiden så jag kan amma honom mer, sen hoppas jag att mjölken inte kommer sina för att jag måste pumpa på dagarna.
Det återstår att se, så länge han är glad, nöjd och mår bra så är jag nöjd!

Nu ka jag fixa middag sen bege mig ner i tvättstugan.



Kommentarer
Postat av: Sara

ja så länge han är nöjd är allt bra ju :) hoppas ni får en mysig valborg! kramar från oss

2010-04-29 @ 20:04:41
URL: http://sawja.blogg.se/
Postat av: Sandra

Fick veta bara för ett par veckor sen att du blivit mamma, han e huuur söt som helst!! :)

2010-05-01 @ 20:42:04
URL: http://sandranordlund.blogg.se/
Postat av: Malin Svelander

Det var sååå mysigt att träffa dig och Elliott, tack så mycket för att du ville fira med mig :) Ser fram emot det eventuella bullbaket i veckan, hehe.



Tycker att du gör helt rätt med amningen/ersättningen. Glad bebis = glad mamma!

2010-05-02 @ 21:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0