Besök på MVC


Imorse hade vi ett inbokat besök hos barnmorskan.
Hon började med blodtryck, kollade blodsocker och järn.
Allt såg bra ut, så det känns kanon.
Ett plus i kanten är att jag hade bra järnvärde så jag slipper tillskott.

Sen satt vi och pratade lite smått om gaviditeten i överlag och om lite annat.
Sen mätte hon magen och mitt sf mått låg på 27 cm.
Efter det lyssnade hon på hjärtat,, det pendlade mellan 140 och 147 slag.
Det sägs ju att om det ligger under 140 är det en pojke och om det är över 140 så är det en tjej.
Sen har det väl lite att göra med hur aktiv ungen är i magen, snurrar den runt en massa så blir det självklart högre och är den lugn så är det lägre.
Men man kan alltid hålla tummarna!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha det där är BARA skrock. Hjärtljuden har ingenting med könet att göra. Trodde jag att alla förstod. ;)Men visst, det är 50% chans att man gissar rätt.

2009-11-23 @ 11:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0