Hallonbladste.



Jag har läst i x antal gravidbloggar om folk som dricker hallonbladste, utan att riktigt kolla upp det köpte jag ett paket idag för jag trodde att det kanske skulle vara bra.
När jag kom hem tänkte jag att jag skulle googla och läsa lite mer om det och då fick jag reda på att man kan dricka det i slutet av graviditeten (från ca v.36) för att det kan hjälpa till att få igång förlossningen.
TUR för mig. Det kan vara så att det inte skulle hända något för mig, men det skulle vara fruktansvärt om jag hade börjat dricka det och att det skulle ställa till med något i magen.
Den får stå i skåpet tills jag börjar närma mig.

När jag ändå är igång och skriver tar jag tillbaka det här om att jag har kontroll över illamåendet, jag har tappat det totalt.
Jag mår så jävla dåligt hela dagarna, spelar ingen roll om jag äter tätt och börjar dagen med kex eller något annat.
Hoppas verkligen att det börjar avta snart, och för första gången gruvar jag mig för att jobba.
Sen har jag börjat få en massa halsbränna, jag tror det kommer när jag dricker ramlösa för då känner jag av det, vanlig dricka är det inga problem med.
Jag som älskar det över allt annat, det bara skär i halsen så jag får nog börja med vanligt vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0