Fingrarna ur arslet.


Äntligen har jag lyckats ta fingrara ur arslet och fixat lite ledighet första veckan i September så jag och Dennis kan börja måla om lillrummet.
Först och främst måste vi ta oss iväg och köpa färgen, spackel och sandpapper innan det hela drar igång.
Jag känner mig jätte peppad att äntligen börja med lillens rum, sen är det bara inredningen som återstår.

Om precis en månad ska vi på UL, jag hörde rykten om att lagen som innefattar att man inte får/kan kolla kön på sitt barn inte har slagit in än så jag har lite dubbla känslor angående det.
På samma gång som jag vill veta kön så vill jag att det ska bli en överraskning.
Det skulle underlätta någolunda om man får reda på kön, dock kan man inte garantera till 100% så det kan lika gärna bli helt fel.
Får nog fortsätta på samma spår som vi är inne på nu, att göra rummet väldigt könsneutralt.
Inte köpa mer kläder och lugna ner inredningsshoppingen, även om jag tycker det är så svårt!

Ett förslag är att man köper att svart kuvert, tar med en liten lapp och låter barnmorskan kolla kön och skriva ner på lappen och sen stoppa det i kuvertet så får vi tänka igenom ifall vi verkligen vill veta.
Det kommer nog bli svårt att låta bli när lappen ligger mitt framför en, så vi får se helt enkelt.



Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, jag känner dig allt för väl Frida ;)

Du skulle kolla på lappen redan samma dag :P



Roligt att det går framåt med rummet, känns väl verkligare på ett vis kan jag tänka mig? :)

2009-08-26 @ 23:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0