24h och inredning.

Ibland förstår jag inte alls hur jag lyckats disponera mina 24h/dygn.
Helt plötsligt får jag väldigt mycket gjort utan att köra slut på mig själv och ändå ha tid att bara sitta när det behövs.
Jag undrar nästan när jag kommer gå in i väggen, eller om jag bara kommer springa igenom den för att tugga på i samma tempo.
Bäst av allt är att jag inte känner mig det minsta stressad.
 
Den senaste tiden har vi som tidigare nämnt bytt rum med barnen, jag har fixat och inrett vårat nya sovrum som känns väldigt mysigt nu, barnens rum börjar ta form mer och mer för varje dag.
En ljusslinga ska upp, igår när jag tänkte fixa med den så insåg jag att
1, Det finns för lite spik
2, Det finns för liten spik
3, Jag når inte upp till listen i taket.
 
Istället möblerade jag om hallen, inte en gång utan tre ggr för att försäkra mig om att det första alternativet faktiskt var bäst.
Nu återstår att skruva ner klädhängaren och flytta på den, sedan sätta upp spegeln på ett nytt ställe.
I och med gårdagens möbleringar så fick jag även till min pluggplats lite mer, det viktigaste saknas fortfarande - en arbetslampa!
På tal om det, dra åt helv... vad svårt det ska vara.
Hittar jag en bra lampa så finns ingen kall lampa så långt ögat kan nå, hittar jag en bra lampa/lysrör som är kall lyckas jag inte hitta en lampa till.
Det här håller på att driva mig till vansinne, hur svårt ska det vara?
Snart hoppar jag över till plan B och börjar leta efter en vägghängd och se om jag kan hitta en bra lampa.
Sedan fundera ut vart den ska sitta för att kunna användas optimalt.
 
 
Kan tillägga att det kommer bli en hel del prat om inredning just nu och säkert en tid framöver.
Vardagen kretsar mycket kring det nu då vi dels fixar på en massa hemma och att det enda jag gör nu mer är att tänka på nästa uppgift i skolan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0