Pinnsoffa

Jag kan inte hålla mig längre, jag måste få visa min fin fina soffa som jag köpte i onsdags.
Jag har letat efter en pinnsoffa från Edsbyverken väldigt länge och bara hittat på för långt avstånd med lite för dyrt pris även om jag vet att dem kostar en del om begagnad.
Bollnäs kändes väl som min smärttröskel i avstånd och tur nog var jag snabb på en annons och fick denna.
När Dennis kom hem från jobbet hoppade Jag och min vän Zandra in i bilen och styrde ner mot Bollnäs.
Igår gick Jag, Elliott och Dylan ner på stan för att köpa ett nytt tyg att klä den i, skumgummi och häftpistol.
På kvällen satt jag mig och fixade den så vi skulle kunna inviga den redan idag.
Älskar att det är lätt att dammsuga under den men vi har ändå lite förvaring under sitsen, på ca 15 cm.
 
 
Jag älskar vitt och vill gärna ha allt i vitt.
Däremot är jag lite osäker på hur jag ska göra med soffan, om den ska bevaras så här (bättra på färgen i samma nyans) eller om jag ska måla den vit.
Har en stol i samma stil och den måste målas om så jag tror jag vet hur det kommer gå för soffan.
 

Kommentarer
Postat av: Anders Jansäter

Härlig soffa! Men den blir ännu läckrare i vitt. Har en själv i vitt med retroinspirerat mönstrat tyg. Underbar!

Svar: Jag älskar den, kommer aldrig göra mig av med den. Jag har faktiskt kommit fram till att dra ett lager med teakolja på den och sedan hitta ett sicksackmönstrat tyg - vilket visar sig vara svårare än jag trodde.
Frida Wiklund

2014-09-03 @ 16:02:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0