På några sekunder

Den här helgen har förutom jobb präglats av en massa frustration från min sida.
Jag har ett bra tag pendlat mellan att byta ut eller göra om våran matgrupp och till slut kommit fram till att den ska bytas ut.
Jag är i första hand ute efter en kökssoffa och stolar, bordet ska jag faktiskt ta mig an att göra om då jag verkligen gillar det.
 
Kökssoffan har jag letat länge då det är en viss modell jag varit ute efter - men inte hittat inom ett vettigt avstånd.
Till slut fann jag en i Bollnäs och ska hämta hem den i veckan - sedan börjas det på med att byta tyg på sittdynan och därefter måla/spraya om själva soffan.
Stolarna är också en speciell modell jag vill ha - jag hittade en nere i våran källare så nu behövs det bara några fler så jag får en komplett matgrupp.
Stolarna är på ren svenska ett helvete att hitta inom ett vettigt avstånd.
Så fort jag hittar några i ett vettigt avstånd så tar dem slut - med andra ord mycket populära stolar.
Har hört av mig till två säljare som aldrig svarar och sedan tas annonsen bort.
Jag skulle behöva åka till stockholm eller längre söderut och det är ganska omöjligt i dagsläget.
Så min jakt fortsätter med andra ord och jag hoppas kunna hitta stolar relativt snart så jag kan lägga det här bakom mig.
 
Det possitiva som hänt är jag jag äntligen fått tag på en jordglob i glas.
Eller ja, säljaren säger att det är glas så jag kan inte mer än hålla tummarna och upptäcka vad det är så fort den kommer hem hit.
Lite tur hoppas jag att ha på min sida.
 
 Så här ser soffan ut som ska hämtas - men den är i teak och har ett annat tyg på sitsen.
Under locket så finns för övrigt att litet utrymme med förvaring, som är ca 15 cm djup.
Bilden är lånad från google.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0