Kaffe och jordgubbar

Jag ska försöka mig på att sköta om både kaffeplantor och jordgubbar, jag har väl inte alltför gröna fingrar men denna gång ska jag lägga manken till.
Ska fixa med en krok utanför köksfönstret och hänga jordgubbarna där medan kaffeplantorna får stanna inne.
Önska mig lycka till, det här kommer bli så spännande och jag hoppas kunna plocka färska gubbar längre fram.
Såg föresten idag att det redan fanns några små gröna gubbar som växt fram.
 
 
Just idag hade jag önskat att mina hyllor satt på väggen i köket så jag kunde
ställe kaffeplantorna där.
 

Kommentarer
Postat av: Eleni

Spännande :) Vi försöker oss på smultronplantor, du kanske såg de som stod ute på balkongbordet? Men trots att de stått ute i över en månad vill det inte bli en enda blomma ;( Hoppas att det blir ändring på det snart. Lycka till med dina plantor! :D

Svar: Vad gott med smultron, man kanske ska ta med sig en reva hem från stugan där vi har massor som växer. Ja blommorna borde väl kommer snart, dem brukar ju blomma maj-juni och sedan kommer bären i juli-augusti om jag inte minns helt fel. Jag håller tummarna för att ni kommer få lite bär:)
Frida W

2014-06-05 @ 17:28:34
URL: http://eleni.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0