Plus på stickan

 
 
Kom precis att tänka på en sak.
Igår så var det ett år sedan vi fick reda på att Dylan låg i min mage.
Han blev även fyra månader igår så snart ska vi nog prova lite smakportioner.
 
Ska handla hem lite grötris och prova att göra min egen gröt istället för köpt.
Har egentligen inte riktigt tagit ställning eller fördjupat mig så mycket i debatten om att det är mycket tungmetall i barngröten som säljs i affärerna, men jag ska försöka göra min egen gröt och hoppas att han tycker om det och att han inte blir alltför trög i magen.
Funderar även på om jag ska vara så pass ambitiös att göra egen katrinplommonpure eller om jag ska köpa färdig.
Kan ju vara bra för tarmarna lite i förebyggande syfte för jag vet inte om man ska/kan/vågar blanda ner linfrön eller psylliumfrön i gröten.
Någon som har koll på det?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0