December

Nu har vi redan kommit in i December och varje år pratar man om hur fort året gått, men i år känns det verkligen som det har gått extra fort.
Jag hann knappt med sommaren så blev det vinter, det kanske är ett tecken på att man haft ett valdigt bra år?
'Tiden går fort när man har roligt sägs det' och jag kan bara hålla med.
 
Första advent är förbi sen någon dag tillbaka och jag har inte haft någon tid att sätta ner rumpan här förns nu.
Lite i efterhand får jag önska er en bra första advent och hoppas ni inte stressar för mycket med allt julpynt.
Jag älskar att pynta till jul men i år ska vi ha det lite mer avskalat tänkte jag.
Stjärnor i fönster, adventstake, någon tomte och inte så mycket mer.
Förra året satt jag och pyssla samt gjorde godis tills det stod mig i upp i halsen och jag tappade all mysig känsla som det brukar tillföra.
Nog för att det inte var överdrivet mycket pynt, men att dra igång flera små projekt varje dag tillförde inte mer myskänska utan det tog snarare bort det.
 
En fudge blandade jag och Elliott ihop idag, hallonremmar är inte speciellt juligt men jag har varit såå sugen på att göra egna sura hallonremmar och därför får det också bli en julgodis i år.
Vad vi mer ska hitta på för julgodis återstår att se, jag vet att det inte ska bli något av vad jag brukar göra iaf.
 
 
Förra året tände vi knappt den här så jag kunde använda samma ljus i år också.
Sista ljuset hann vi inte ens med att tända, haha.
 

Kommentarer
Postat av: Eleni

Åh, hallonremmar låter helt underbart gott! Vill också göra! :D Är det svårt?

Svar: Det var jättelätt att göra, så tycker absolut du ska prova:)
Frida Wiklund

2014-12-03 @ 20:10:22
URL: http://eleni.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0