Skridskor

 
 
Förra året hann Elliott med att åka friåkning bara en gång.
Det krockade hela tiden med jobb osv så det slutade med att mina föräldrar tog med honom en gång.
Han hade varit så glad och tyckte det var jättekul.
Man kunde likna honom med bambi på hal is, men lika lycklig ändå och så himla stolt över sig själv.
Vet inte hur länge han pratade om att han spelat hockey och åkt skridskor.
 
I år fick han skridskor, klubba och en plastpuck i julklapp så nu jäklar ska vi åka.
Det ska bli så himla roligt att få snöra på skridskorna igen, var ett tag sedan jag åkte nu.
Tror det är nästan fem eller sex år sedan jag slutade spela och två år sedan jag sist var på en träning.
På söndag har jag planerat att vi ska iväg och åka friåkning, hoppas pappa eller Dennis också vill åka så man kan känna lite på klubban.
HUA vad kul detta ska bli!!
 
Jag har sagt att jag inte ska bli en förälder som drillar mina barn när det gäller sport.
Men jag hoppas av hela mitt hjärta att Elliott eller Dylan kommer spela hockey.
Då ska jag haka på och åka en massa med dem och ett stort plus i kanten för att det är roligt att kolla på.
Min föräldrar har alltid stöttat mig genom sporten och alltid ställt upp.
Jag fick prova på allt jag ville för att hitta vad som passade mig bäst och det blev fotboll och hockey som senare blev hockey.
En sån förälder vill jag också bli, sen vad dem än väljer att hålla på med så ska jag ställa upp.
Vill ingen av dem hålla på med sport så får det vara så.
 
 
Nu är det inte exakt dessa grejor han fått, men liknande prylar.
Han fick ett par skridskor som är ställbar så han kan ha dessa något år, förhoppningsvis.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0