Marrakech inspired

 
 
Dagens middag var det godaste på länge, faktiskt.
I skolan åt jag vegetarisk kost, dels för att det är hemskt gott men främsta anledningen för att det var ordentlig mat.
Man slapp tex "fiskpinnarna" som innehöll ca 3%fiskkött och 88%fiskrens, ungefär.
All den där i mina ögon, dåliga maten som mer passade som kattmat än människomat.
Iaf, det var två rätter som jag blev helt bananas när vi skulle äta.
Ena var en kikärts&linsbiff (tror jag) med en skiva ost mellan, hemmelskt god och sen var det en rätt med couscous & linser som var fantastisk.
 
Det var den sistnämnda som jag idag försökte laga.
Från mitt minne fick jag försöka återskapa och glömde nog en del ingredienser, jag la å andra sidan till quornbitar för att få den extra matig.
Dennis var lite skeptisk men blev tyst när vi åt, han älskade det och så gjorde även jag.
Sen att jag gjorde mat till ett helt fotbollslag är en annan sak.
Bjöd in min bror på mat och nu har vi ändå mat för några dagar framöver.
 
 
 
Couscous, linser, quorn, röd paprika och rödlök. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0