11 maj - BVC


Yes, idag var det dags för bvc igen.
Nu väger han 5 kg och är 61 cm lång, mycket bra tycker jag.

Som vanligt fick han en massa beröm, det värmer mitt hjärta och gör mig en dm länge.
Han håller på att försöka vända sig till mage, han tar sig upp på sidan men förstår inte riktigt att man inte kan ha armen rakt ut när man ska tippa.
Undersköterskan sa att det inte var vanligt vid den här åldern, utan att han är tidig med det.
Sen behöver man inte hålla i hans huvud när man håller i honom, ibland behövs det när han är nyvaken för då är dom ofta lite ostabil, haha.
Han flinar i stort sett hela tiden och pratar massa, gurglar fram så söta "r".
Sen långt tillbaka säger hon varje gång "det är så kul med Elliott, man får sån bra kontakt med honom, han kollar verkligen in en".

I slutet på den här månaden är det dags för 3 månaders vaccination, kan inte förstå vart tiden tar vägen, min lilla bebis är redan 2,5 månader.
Fan, snart börjar jag jobba igen, jag längtar inte!
Me som tur var behöver jag bara jobba i ca 3 månader sen går jag hem på mammaledighet igen.
Iaf så jag laddade upp med alvedonsuppar för dom kan få feber efter vaccinationen + att det kan alltid vara bra att ha hemma utifall att.


Annars har jag gått och blivit förkyld, så jävla typiskt.
Hoppas bara jag inte smittar Elliott.
Sen vill jag gärna bli frisk till helgen när jag ska ha kalas :)

Idag har jag haft tvättstugan igen, har tvättat upp alla kläder vi har i storlek 62 för snart behöver han nog gå över på det i bodyväg, byxorna kan han ha i 56 ett tag till.
Märkte att vi inte har mycket i den storleken heller, så jag ska gräva i säcken med kläder jag fick låna av min kusin efter några söta kläder, fanns mycket gott i den.
Hittade även två solhattar eller vad det kallas, det blir perfekt nu till sommaren.
Tack Nina :)

Snart kommer Dennis hem så jag ska börja med maten.


Kommentarer
Postat av: nina

bra det kommer till användning! vi kanske kan ses på en fika på stan till veckan...det verkar ju omöjligt att få ihop alla till ett besök! vad sägs?

2010-05-11 @ 19:54:05
URL: http://ninabacklund.blogspot.com
Postat av: Erika - Gravid

Hittade ingen sådan uppe när jag sökte tidigare idag så får väl hålla utkik tills det dyker upp någon :). Hittade dock ett häftigt väggdekorträd med ugglor :D

2010-05-11 @ 23:33:01
URL: http://dumman.blogg.se/
Postat av: Paulina

dom växer fort dom små liven =)

2010-05-12 @ 09:11:13
URL: http://paulinaklosinska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0