Fredag


I onsdags var jag till bvc med Elliott för vägning och han hade gått ner ett hekto :/
Så nu väger han åter igen mindre än vid födsel.
Distriktssköterskan tyckte jag skulle amma med en timmes mellanrum.
Amma, vänta en timme, amma, vänta en timme, amma osv.
Ibland somnar han efter någon amning så jag hinner med att käka och duscha.
Jag gör självklart vad som helst för att han ska gå upp i vikt men det blir ganska tråkiga dagar.
Ska tillbaka på måndag och då hoppas jag gofisen har gått upp igen.

Det har varit så tråkigt väder dom senaste dagarna, ingen sol så allt set grått och trist ut.
Jag som tyckte det var så skönt när solen var framme, man kände verkligen att våren var på g.
Är det bara jag som blir oispirerad att gå ut när det är så här?

Igår var min famil på besök och dom hade med sig katterna, dom har inte varit hemma här på tre veckor men dom såg bekväm ut på en gång.
Dom vart ganska låg när Elliott började gny eller skrika, men dom sprang aldrig iväg för att gömma sig.


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag blir oxå oinspirerad! så fort solen tittar fram blir man så hinla lycklig :)

2010-03-19 @ 13:24:26
URL: http://sawja.blogg.se/
Postat av: Tova

Asch då, hoppas det funkar bättre snart med amningen o allt :/ Min Elliot har ju velat äta vääldigt ofta, vilket blir ganska frustrerande ibland (som du säger hinner man ju inte med så mycket annat...) men så har han ökat väldigt mycket i vikt också och väger typ 2 kilo mer än födseln, haha.

Hoppas ni har en skön fredagskväll!

Kram

2010-03-19 @ 23:27:02
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Paulina

Man blir inte direkt piggare när vädret är skit.

Tur att vi har sol idag...



2010-03-22 @ 10:49:00
URL: http://paulinaklosinska.blogg.se/
Postat av: Malin Svelander

Klart att man blir oinspirerad och trött och less när det är skitväder och kallt. Läkaren har ju sagt åt mig att gå ut och gå, men inte gör jag det, speciellt inte när det är grått och kallt. Så jag förstår dig. Men våren borde komma strax, det är ju snart April! :D

När får katterna flytta hem då?

2010-03-22 @ 11:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0