Illamående.


Nu har mitt illamående dragit igång på riktigt, i samband med att jag gick in i v.6 (om gravidberäkningarna stämmer).
Ni vet precis innan man ska spy så samlas massor av saliv i munnen, ungefär den känslan är det hela dagarna.
Läste lite i en tidning jag köpte att man kan ha ett paket kex vid sängen och äta ett direkt på morgonen när man vaknar för det kan minska illamåendet.
Jag har försökt mig på det men jag kände ingen ändring alls, tyckte nästan att jag mådde mer illa.
Ett annat alternativ kan vara att äta apelsiner, mandariner och sånt med c-vitaminer i för det kanske också bidra till att illamåendet kan minska, det får bli mitt nästa försök, men jag ska ändå fortsätta md kexen och se om det funkar senare.

Imorgon är det måndag = vi åker hem = vi berättar för päronen att dom ska bli mormor och morfar.
Har funderat lite på ett "bra" sätt att säga det på, men jag vet inte om det finns.
Fick ett tips på att jag kunde köpa en bok som heter något i stil med "du ska bli mormor/morfar" och slå in i ett paket som dom får öppna och sen lista ut själv, men jag tror jag skippar den idén pga tidsbrist.
Sen känns det lite lamt att bara säga "jag är gravid", så jag får nog köra på raden "ni ska bli mormor och morfar".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0