Summerbreeze

Älskar att sommaren är här, för det tycker jag nog vi kan säga nu.
Riktigt varma dagar och jag har lyckats ha helt fel kläder varje dag med undantag för igår.
Jag har gått runt i jeans, t-shirt och cardigan när vi haft 23°c och varmare ute.
Nu är benen rakad (på tok för många dagar för sent), sommargarderoben redo och även skorna.
Så jag hade chinosshorts, linne, tunn cardigan och vans på fötterna och kände mig som en i sommarklädesgänget för en gångs skull.
 
Hela familjen är för den delen redo för sommaren vad gäller kläder och skor, eller Dennis skulle nog behöva ett par nya shorts så förutom det.
Den sista pusselbiten fixade vi igår och det var skor till barnen.
Elliott fick ett par med riktigt bra dämpning då han går så mycket och det kommer bli många steg tagen på semestern i år, dem har skydd fram vid tårna då vi haft alldeles för många sönderskrapade tår.
Dylan fick ett par som är ganska täckande på foten men ger bra stöd och har skydd fram vid tårna så han slipper skrubba upp dem när han kryper/ramlar beroende på hur långt i utvecklingen har är.
 
Det kommer säkert behövas fyllas på i barnens garderoben allt efter sommaren går.
En bra bas har vi iaf fixat vad gäller shorts, t-shirts, keps och tunnare tjocktröjor/cardigans.
Det brukar bli mycket tvätt under sommaren så man kan aldrig få för mycket kläder anser jag.
 
 
 
Det här med att ärva kläder från storebrodern är toppen,  förutom att en är född på sommaren och en på vintern så det blir galet med kort och långärm på kläderna ibland.
Så lite långärmade t-shirts behövs till Dylan och en fick följa med redan igår.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0