Semester

Äntligen kan jag andas ut, men inte helt ännu.
Efter att ha velat fram och tillbaka på vad vi skulle göra på semestern i år, så har vi äntligen kommit fram till det.
Alla attraktioner är bestämd, hotell är funnet och även resan dit och hem.
Nu ska bara Dennis få kolla på hotellet och se vad han tycker, sedan ska jag ringa dit och se om dem har spjälsäng att låna/hyra ut.
Därefter boka och kan jag andas ut helt, sen får vi hålla tummarna att vi alla håller oss frisk och kan åka - allt är ombokningsbart men det är ändå skönt att komma iväg när man tänkt sig.
Sedan hoppas jag även att vi kommer hinna med lite shopping, det är väl typ två butiker som jag verkligen vill till och vi bor väldigt nära så det är inte helt omöjligt.
 
Det är till vår kära hufvudstad vi ska åka och även om jag inte ville på något zoo så blev det så ändå.
Skansen, Aquaria och junibacken ska vi besöka och jag hoppas det kommer bli bra.
Elliott är helt galen i djur så han kommer nog tycka det är väldigt roligt.
Packa lätt och smart är inte min starka sida, så det är tur Dennis är med som kan styra upp den biten.
 
Avslutningsvis, har jag läsare från Stockholm eller andra som har bra koll?
Tipsa gärna om restauranger av alla dess slag som man kan käka bra mat på.
Även om vi tycker vi har lite koll är det aldrig fel med mer tips.
Kraven är att det finns bra vegetarisk mat men även barnvänlig mat - typ köttbullar, kyckling, fisk och pasta.
Ett plus i kanten är om dem finns i vasastan eller i närheten.
 
 
Bjuder på ett ihopklipp med bilder lånad från respektive hotells hemsida samt google.
 

Kommentarer
Postat av: Eleni

Vi bodde på Elite hotell Arcadia när vi åkte till Sthlm i slutet på Mars. Helt okej och god frukost men ganska långt om man vill promenera överallt som vi brukar göra. Men det är jätte nära till buss och tunnelbana :)

Svar: Ja rummet vi valde såg väldigt fint ut, skönt att höra att frukosten är bra. När jag och Dennis åker själv brukar vi också gå överallt men då brukar vi bo på nordica sea hotel så då är man redan mitt i smeten. Nu åker vi alla fyra och har Djurgården i sikte och då går bussen dit precis utanför, så vi kör lite bekvämare när barnen är med och Elliott får gå - tar bara med vagn till Dylan.
Frida W

2014-05-09 @ 15:01:02
URL: http://eleni.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0