Rakt ner i kistan

Glömde helt bort att visa gårdagens middag, blev en rätt simpelt men ack så gott.
Köpt quornschnitzel, honungsrostad sötpotatis, mathavre och en hög gurka.
Matvete brukar vi ofta äta här hemma men det var första gången vi provade mathavre och det var en stor tumme upp, den kommer säkert vara gudomligt god i en sallad till sommaren.
Det var även första gången jag åt sötpotatis och den var gott, tror jag aldrig kommer kunna äta dem på något annat vis är honungsrostad.
 
Så här gick det till.
Jag skar upp den i stavar och la i en bunke, hällde rapsolja, flytande honung, salt och peppar över och blandade ordentligt.
Bakplåtspapper på en plåt, la dit stavarna och in i ugnen på 175°c i ca 30 min.
Funderar på att grilla imorgon och då får det nog bli ett tillbehör.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eleni

Åh, har du inte smakat Oscars sötpotatisgratäng? Helt gudomligt god!! :D

Svar: Näe, jag kanske får prova den framöver. Om jag törs, haha. Finns det en liten påse med det?
Frida W

2014-05-19 @ 17:43:35
URL: http://eleni.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0