Köksmaskin

 
Jag har, jag vet inte hur länge, tänkt köpa hem en köksmaskin och igår blev det äntligen av.
Problemet är att det finns ca en handfull som är bra, men sedan vill man såklart ha en snygg design också vilket inte alltid är så lätt.
Kitchen aid är otroligt fina i sin design men inte speciellt optimal om man ska köra lite tyngre degar, bosch har bra maskiner men tycker inte alls om designen på deras maskiner, Ankarsrum har en okej design (stort plus för den gigantiska bunken) och bra maskiner men jag gillar inte alls "tillbehören", Electrolux EKM4*** maskiner har en schysst design (lite kantigare än kitchen aid men den är godtagbar) och är bra maskiner.
Så, en Electrolux EKM4100 fick följa med hem och efter våran tillfälliga prissänkning på just den maskinen slog jag till på en gång.
Eftersom Ankarsrum typ är Electrolux så känns det lite vilket som i valet mellan dem två.
 
Tills idag så har jag bara kört på elvispen och även om just den har en rätt kraftig motor och den klarat av att göra både bulldeg, lussebullar och bröd så sliter det ändå på dem.
Så nu kan den få leva flera år till med enbart mjukare degar och smetar.
Får se om jag ska ta och inviga maskinen nu någon dag.
Jobbar min sista dag på min nuvarande avdelning på fredag så funderar på att göra något gott att bjuda på till vårat morgonmöte den dagen.
 
 
Min lilla skönhet.
Med maskinen medföljer ballongvisp, degkrok, blandare, stänkskydd och två skålar - en större och en lite mindre.
 

Kommentarer
Postat av: kristoffer

Hej! Funderar på att köpa denna, vad tycker du om den? Dålig, bra, för högljud etc? Tack på förhand!

Svar: Hej! Jag tycker den är helt suverän. Har bakat småkakor, smet och bröd med den, kraftfull motor så vill man köpa till rivsatsen eller köttkvarn kommer det fungera bra. Ljuden kan jag inte heller klaga på. Så ett mycket bra köp skulle jag säga.
Frida Wiklund

2014-09-01 @ 21:55:19
Postat av: kristoffer

Tack så mycket! Ha en bra höst!

Svar: Tack detsamma:)
Frida Wiklund

2014-09-02 @ 17:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0