Fjorton nollett tjugofem

 
Det känns som jag har ersatt 'dagens jag' till 'dagens mat'.
Jag hoppas det är något ni uppskattar även om jag inte fått någon respons på det?
 
Här är iaf dagens intag.
Lunchen fick bli en simpel man tager vad man haver, kokt färskpasta med pesto, körsbärstomater som jag först tillagat i ugnen med en nya havssalt och några små mozzarellabollar som jag skivade i mindre bitar och la på tomaterna på slutet.
Middagen fick bli en sista minuten tacos, vi hade egentligen planerat annan mat men ångrade oss.
Som tur var hade vi fryst tacoköttfärs till Elliott som vi bröt av bit och till oss blev det soyafärs med tacokrydda.
Det enda som saknades var riven ost och något bröd, men det gick lika bra med chips.
 
Jag hade en del jordnötssmör kvar från gårdagens bakande så jag blev sugen att prova en "amerikanare".
Jordnötssmör på en macka med skivad banan och det var faktiskt helt okej.
Det är inget jag kommer få sug efter och måste köpa hem enbart för att göra dessa mackor, men så länge det finns hemma kommer jag säkert prova det iaf en gång till.
 
 
Till lunchen jag åt kan man steka bacon och blanda ner så får man en god lunch för köttätare.
Så att säga.
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Om det är datumet du har som rubrik så kan jag meddela att det är 14 inte 13 nu ;)

Svar: Haha, tack för påminnelsen.
Frida W

2014-01-26 @ 08:39:46
URL: http://mmylifeasmalin.blogg.se
Postat av: Lina

Det är roligt med mat inspo! Ha en härlig söndag!

2014-01-26 @ 10:22:48
URL: http://kompismoster.blogg.se
Postat av: ak

Faktiskt jätteroligt med lite inspiration till mat :) responsen finns nog där fasten det slutar med att folk går och lagar mat istället för att skriva en respons! Men nu med mat i magen så skriver iaf jag att det är väldigt trevliga inspiration till mat inlägg du gör!

2014-01-26 @ 14:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0