Succé

 
Gröten blev en succé här hemma.
Kokade på 0,5 dl havregryn och han fick en bråkdel av det.
Gav han kanske 5-6 skedar gröt och katrinplommonpuré men han hade säkert kunna trycka i sig allt jag la upp.
Till min förvåning var det inga problem att svälja heller, kom knappt ut något alls.
Så redan nu längtar jag till imorgon när det är dags för en till portion.
Mest för att se om det är lika gott då.
Det som blev över förvarar jag i kylen, men vet inte om jag vill värma det i micron, när man värmer på mat så förvinner mycket näring ur maten och det blir för lite att värma i kastrullen.
Nåväl, vi får se hur det blir.
 
 
Jag var tvungen att smaka på gröten också, blev hemskt gott med hirs i.
Kanske får prova göra hirsgröt framöver med.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0