Snabbmat x2

 
Igår var jag helt slut av förkylningen, fick ringa hem min sambo från jobbet vilket jag hade hoppats slippa.
Så fort han kom hem la jag mig i sängen och slocknade i 4h, vaknade upp lite bättre men långt ifrån bra.
Känner mig överkörd idag, hade glömt hur ynklig man kan bli av en förkylning.
Sjukanmälde mig idag så det blir inget jobb för mig i helgen, känns rätt tråkigt men det är viktigare att bli frisk då jag ska fungera som mamma på måndag.
 
Sitter vid datorn för jag skulle kasta iväg några viktiga mail så i samma veva kan visa upp våran snabbmatsdag igår.
Lunchen blev matvete med en asgod biff fylld med paprika och olika ostar, köpes fryst och man kastar in dem i ugnen ett tag.
Till middag fick det bli hamburgare i rostatbröd.
Skulle köpa grönsaker på Lidl för någon dag sedan och då dök jag på några förpackningar vegetarisk mat, visste inte ens att dem sålde det?
Nåväl, hamburgare och köttbullar fick följa med, perfekt för dagar då man har noll ork.
 
Det tråkiga i denna historia är att jag helt saknar smaksinne så jag kan inte påstå att jag njutit av maten.
Det är inte alls gott att äta då och jag har egentligen inget matlust, men något måste jag få i mig och med lite mat så får kanske kanske lite mer energi.
 
 
Det här med att vara sjuk är ine riktigt min melodi, jag bli så rastlös.
Har ingen ork att göra något men kan inte sitta still.
Kanske jag ska ta och baka något enkelt där ingen ugn behövs, vi får se.
Börjar med att bädda ner mig i soffan med lite honungsvatten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0