Smakportion

 
Eftersom Dylan nu blivit fyra månader tänkte vi börja med smakportioner.
Det får bli lite gröt till en början och jag har laddat upp med ekologiskt havregryn från Saltå kvarn och ekologiskt grötris från Kung Markatta.
För att berika dem med järn har jag köpt hem ekologiska hirshflingor från saltå kvarn.

Jag kommer börja med havregrynen och sedan rådfråga BVC om mannagrynsgröt och risgrynsgröt.
Under tiden man ammar ska man gärna inte dricka för mycket komjölk då bebisen kan få ont i magen så ska kolla hur det är att blanda ner det i gröten.
Tänkte då främst på grötriset & mannagrynen som så vitt jag vet görs bara på mjölk, men jag kanske kan ha fel.
Man kanske kan köpa havremjölk eller dyl.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0