Nu är vi igång

 
 
Efter lunch började vi dagens alla måsten.
Efter att ha städat lite så gjorde vi ordning första fyllningen till tårtan.
Ingredienserna ser ni på bilden, jag visar imorgon vad det blev av den blandningen.
Det är snart dags att börja göra tårtbotten och för första gången ska jag göra två bottnar.
En botten ger tre lager här hemma så jag ska bara sno ena lagret på den andra och resten sparar vi tills Elliott fyller år och kan då återanvända det som fyllning till en av hans kakor.
 
Måste även börja tänka ett steg framåt och göra lite mätningar.
Ska prova ett litet nytt utseende på tårtan för en gångs skull.
Det brukar antingen bli en vanlig gräddtårta eller så har jag marsipanlock.
Det här är iofs inget avancerat utan bara ett nytt utseende.
Ska ska och provspritsa lite också, ska även där göra något jag inte gjort tidigare.
Wish me luck!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0