Jag vill gråta

 
Av två anledning, enbart bra anledningar.
1. Dennis har beslutat sig för att han är på min idé om att bli vegetarianer. 
    Jag har med andra ord lyckats "övetala" honom genom att laga kick ass god vegetarisk mat.
2. Idag överträffade jag mig själv när det gäller matlagning.
    Jag ville gråta medans jag åt och jag önskar att jag aldrig hade blivit mätt. (Får man vara så självgod?)
Så varken kött, fisk, fågel eller skaldjur ska ätas här hemma.
Vi är väl i någon form av övergång, igår åt vi fisk då vi hade 600g färsk fisk i kylen och sen har vi en fläskfilé som vi kommer dela på också om den inte redan gått ut.
Undantaget blir ägg, egentligen för att jag älskar vanlig pasta och bakverk.
Känns dumt att krångla till det.
 
När jag gick på gymnasiet fanns ett ställe i stan som hette wokie dokie.
Sjukt god och nyttig wokad mat, har för mig att den ångades.
Där serverade dem iaf tzay som var helt fantastiskt gott, det kom jag att tänka på här om dagen.
Så det fick bli middagen idag, på mitt eget vis.
 
 
Tzayspett som jag penslade med lite soya & citron, ris och jordnötssås som jag blandade ner lite sambal oelek i.
Det här kommer utan tvekan bli den nya helgmiddagen när vi ska festa till det.
Det var 16 spett i ett paket och på tre blev man mer än mätt, så mat som räcker länge gillar jag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin - Mamma till Alice

Mysig blogg du har :D Massa bra tips på mat med mera!

Svar: Tack så hemskt mycket, roligt att höra:)
Frida W

2014-01-27 @ 09:53:32
URL: http://malinjennywestman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0