Födelsedagsfirande

 
Dennis fyllde år i början på året, men inte förns den här helgen var vi ledig tillsammans därför fick det bli firande en hel del i efterskott.
Den närmaste släkten kom hit i två omgångar och för en gångs skull så gick ALL tårta åt.
Den här gången så hade jag inte en massa kakor på sidan om, vilket jag brukar.
Det fick bli hemmagjorda brysselkakor som jag visade för någon dag sedan och fingerkexen som satt på utsidan av tårtan.
Brysselkexen gick inte åt, men dom gav jag till min bror istället så han kan äta kakor utan en massa e-ämnen eller ta med till jobbet så går det alltid åt.
 
Tårtan fick bli vanlig vaniljbotten, den kör jag alltid på då chokladbotten inte är lika gott, enligt mig.
Första lagret i tårtan var dumlefluff, det är sött men helt galet gott.
Det andra lagret blev hallongrädde, så vi fick något syrligt som bröt av det syrliga.
Jag tycker smakerna blev väldigt bra tillsammans och hoppas resten av folket höll med.
 
 
Höll på att glömma att ta kort på tårtan, så fick ta några i hall hast innan vi högg in.
Älskar födelsedagar och älskar att baka till dem.
Så, det är perfekt med en massa födelsedagar nu framöver.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0