Till barnen

 
Igår blev det en heldag ute i Birsta för min del, shopping till barnen.
Båda två har lyckats tajma att byta storlek ganska samtidigt.
Elliott kunde ha några tröjor i 104 så det är bara byxor jag bytt ut mest på men nu är 104 ett minne blott och det ekar väldigt tomt efter jag rensat (hittade för övrigt  kläder i strl 86 i hans garderob, haha. Så bra har jag hållt efter).
Det mest av Dylans kläder i 68 är för kort på längden och en del är för tight över kroppen och jag hatar när kläderna är trång på barnen, då får kläderna gärna vara lite för stor istället.
Så jag fyllde på med 74 till Dylan.
Vi har en del kläder efter Elliott i 74 men det mesta är tvådelat då han hade 74 när han var närmare ett år och gick.
Dylan har precis blivit 5 månader och ligger förtfarande på golvet och jag hatar även när kläderna glider upp så nytt var ett måste.
 
När jag väl la fram kläderna igår så känns det som jag typ glömt två påsar på Birsta.
Tror jag kände och klämde på tusen plagg så när jag väl kollat vad som följde med hem kändes det så tomt.
Men nu ska jag inspektera noga och kolla om det behövs mer kläder eller om dem klarar sig ett tag.
Ja, strumpor till båda behövs, mer kalsonger och vårskor till Elliott.
Puh!
Nu får gärna FK öka takten så jag får in min föräldrapenning från januari, den kan behövad efter igår!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0