Bakdag 1 av 4

 
Idag drog jag igång med bakandet inför Elliotts kalas.
Det ska som sagt bakas till barnkalas på lördagen som sedan ska räcka till släkten på söndag.
Jag har varit så himla sugen på ett riktigt stort dessertbord men vi är för få personer för det känns det som.
Vilket som kommer det nog bli lite för mycket denna gång ändå, tur man kan dumpa sötsaker på jobbet.
-Det blir två sorters kakor (se bild).
-Minimuffins med dumlefluff och zoofluff på.
-Två tårtor, en för varje dag med olika fyllningar.
-Två sorters cakepops.
 
Mellanåt känns det som jag tagit mig vatten över huvudet, men det kommer lösa sig till slut.
Har fått lägga upp en bakschema, vad som ska göras vilken dag för att minska stessen på dagarna.
Det kommer bli småjobb på själva kalasdagarna.
Vispa topping och spritsa muffins, "topping2 till cakepops" och dekorera tårtorna.
Har beställt marsipan på ett bageri så den får jag hämta ut färdigkvalad och färgad så det jobbet slipper jag.
Påsar till fiskedamm ska pysslas ihop ikväll och sedan fyllas på lördag.
Klippa och täcka för sittdynorna på stolarna.
Puh!
Sen det vanliga som dukning osv.
 
 
Kakor med kanel-och socker topping.
Brysselkex med svart och blått socker (efter Elliotts önskemål).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0