Påsk

 
Årets påskmiddag blev inte alls som den brukade, men den känns helt okej ändå.
Vi brukar alltid åka ut till mina föräldrar och äta en god och stor buffé med en massa påskmat.
I år var både mamma och pappa sjuk och ställde därför in middagen, helt förståeligt men också väldigt tråkigt.
Då bestämde jag mig för att ta det i egna händer, men dra ner rejält på folkskaran.
Bjöd endast in min bror då jag vet att han också hade sett fram emot påskmaten.
 
Istället för att dra på lika stort som mina föräldrar brukar så fick det bli ett betydligt smalare utbud.
Ägghalvor fylld med caviar åt min bror, majonäs åt mig och tomma till Dennis och Elliott.
Västerbottenpaj - halva fylld med paprika och den andra halvan paprika och broccoli.
Kokt potatis och sill till min bror, gubbröra utan matjesill/anjovis - det var lite svårt att ersätta sältan men det blev hur gott som helst ändå.
Sen fick det bli en janssons frestelse och även där utan anjovis, sältan var än en gång svår att ersätta och jag missade helt att lägga i gullöken så det hela slutade med en ganska smaklös jansson men det funkade.
Elliott fick stekta köttbullar.
 
Från början hade jag tänkt köra helt vegetariskt (ja ägg då, det är vad vi äter) men eftersom min bror äter kött så fick han lite fisk ändå.
Han hade säkert inte grinat om han blev utan, men att "tvinga" honom att äta som oss tycker jag känns fel.
I slutet så var alla mätt och nöjd och det är huvudsaken.
 
 
 
Det blev ett ägg över så jag slängde på lite extra på gubbröran.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0