Nappburk

 
 
Igår plockade jag fram nappburken som vi hade till Elliott.
Den har nu fått gå i arv till Dylan och hans nappar.
Jag tycker den är så himla söt och jag är barnsligt förtjust i att stoppa in nappar i munnen på monstren på den.
Jag kan gå och byta lite titt som tätt och se vilken napp som passar bäst i vems mun.
 
Vi har provat tre olika nappar till Dylan, för att se vilken som han suger bäst på.
Jag tror vi har hittat en vinnare, men jag ska prova en sista modell.
Elliott sög bäst på dem raka i silikon medan Dylan suger bäst på den "böjda" i latex.
Latex är lite mjukare än silikon så den kanske är lättare när man är liten och inte har samma kraft i suget som när man blir större.
Ska dock köpa hem raka i latex och se om formen har stor betydelse också.
 
 
 
Dessa har vi hemma, den i mitten är alltså favoriten just nu.
Den som är längst till höger ska vi köpa med latex så får vi se.
Jag själv vill gärna att han ska suga på raka, varför vet jag inte.
Vilken napp föredrog era barn?
 

Kommentarer
Postat av: Emilie

Både Ellen & Alfred har haft MAM och det har funkat bra :) Bör Ellen började dagis så köpte jag nappar från namnnappen.se och då beställde jag "Eurrka" eller va dom hette. Dom funkat fint på Ellen men dom funkar inte på Alfrrd. Knepigt :))

2013-10-21 @ 23:29:08
URL: http://emiliejohansson.com
Postat av: Paulina

Sån burk hade vi med tills Leon hade ner den på golvet :(!
Han använde eska silikon när han va liten & använde napp :)!

Svar: Den är så himla fin :)
Frida W

2013-10-29 @ 07:25:54
URL: http://paulina.klosinska.blogg.se
Postat av: Paulina

Försökte med alla nappar tills man hitta den rätta
Haha klurigt de där ;)! Samma sak när de kom till nappflaskor, fick testa alla olika möjlig nappar till flaskorna innan man hitta den som passa

Svar: Nappflaskor har vi inte haft några problem med, då har MAM funkat till båda barnen. Napp var inget problem med Elliott heller men med Dylan har det varit sådär. Men nu har han blivit bättre på att hantera napp och raka i silikon eller "böjda" i laten funkar bäst. Vi kör dock mest med dem böjda.
Frida W

2013-10-29 @ 07:29:40
URL: http://paulinaklosinska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0