När all luft går ur en

 
 
Känslan när man har storstädat är underbar, men när det näst intill blir flyttstädat och när all luft går ur en så känns det helt plötsligt inte lika bra.
Jag älskar att städa men jag har så lätt för att bli lite väl manisk, jag kommer hela tiden på något nytt att hugga tag i och kan inte riktigt sluta, förns jag springer in i väggen av utmattning.
Att storstäda själv och två dagar i rad har verkligen satt sina spår, hela kroppen värker och mitt tålamod börjar dala och helt plötsligt känns det inte lika roligt.
 
Tanken från början var att jag skulle dammsuga, skura golv, skrubba badrummet och torka bord samt bänkytorna i köket.
Jag har nu krypit på knä i nästan hela lägenheten och dammtorkat allt, även inuti allt.
Golvlister, burkar, mikro, krukor, lampor, knivar, väggar, ledningar, eluttag osv är torkat.
Det är bara i köksskåpen som jag inte gått lös och de får förbli orörda.
Jag har inte ens fått fram dammsugaren än, så det får Dennis göra när han kommer hem.
 
Nåväl, nu är skiten gjord och jag ska sätta mig i soffan med en kopp kaffe och hoppas på att lite energi kommer tillbaka innan det är dags för middag.
Jag ska bara lägga i en till skiva i köksbordet och resten av kvällen ska jag spendera i soffan och kolla på hockey samt ladda upp för morgondagen.
Imorgon är det dags för födelsedagsfirande för min del, hela 26 år blir jag.
Blir härligt med lite släkt som kommer förbi.
 
Gårdagens pyssel, ny dekoration till köksbordet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0