Påskpynt

 
 
Igår hann jag inhandla lite påskpynt hit hem.
Jag är ganska dålig på att pynta när det gäller högtider, men nu när Elliott börjar bli större känns det mer och mer viktigt att ha det som traditioner.
Påskliljor brukar jag köpa, men det är allt.
Så nu ska påskägg med någon leksak och såpbubblor ska fixas som han sedan ska få leta efter här hemma.
Visst är det på påskafton som man får äggen?
 
Jag köpte hem lite fjädrar som jag ska sätta fast på lite björkris eller vad som nu finns häromkring.
Köpte även med kycklingar som får agera vakter till påskliljorna.
Tror jag blev lite bananas när jag såg dom små förpackningarna som innehöll sex kycklingar.
Jag tog två paket, så nu står jag med 12 kycklingar som jag inte har en aning om vart dom ska vara.
Kanske får ett paket vara reserv då jag gissar att katten kommer kidnappa någon kyckling och möjligtvis att Elliott gör samma eller kommer möblera om den till oigenkännlighet.
 
 
Hur kommer ni pynta i påsk? (om ni nu gör det).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0