Söndag

 

Efter ett födelsedagsfirade som varade nästan hela dagen så var det dags för träning.

Har haft en underbar dag med släkt som varit här för att käka tårta och kakor samt firat Dennis.

Jag är inte så mycket för fikabröd av alla dess slag så jag åt inget av det, en kopp kaffe fick duga för mig.

 

Körde på ett nytt typ av pass idag, inspiration från en tjej jag spelat innebandy med för något år sedan.

Lutningen på bandet var 5 och hastigheten på 9 km/h.

Jag sprang 20 sek, vilade 10, sprang 20 och vilade 10 osv (hoppade upp på kanten av bandet när det var vila).

Det blev 40 repetitioner och det blir precis 20 min.

Kan väl tillägga att innan jag började springa så tog jag 5 min promenad på 5 km/h och 15 i lutning som uppvärmning (för att få upp värmen i kroppen).

Slog dessutom mitt egna "rekord" på förbrända kalorier, detta på en kortare tid än vad jag annars brukar köra.

Pepp pepp på morgondagen med samma pass skulle jag tro.

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Bra jobbat, Frida!! :))

Svar: Tack:)
Frida W

2013-01-07 @ 14:11:50
URL: http://annnamarieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0