Att baka

 
 
I början på året fyllde Dennis år, men pga av sjukdom i släkten så har vi fått delat upp firandet.
Igår när Dennis kom hem vid 22 så fick jag reda på att imorgon (idag lördag) kommer besök, dvs att jag 1. måste panikbaka.
Det jobbiga är att vi inte har hunnit handla hem något till det, jag har mest bara topping i alla dess former hemma och inte speciellt mycket smör och jag orkar verkligen inte gå på affären + att Dennis jobbar.
Så bara där sjönk mitt sug lite.
 
Har iaf fått gått igenom allt vi faktiskt har och sedan tänka ut vad jag kan göra med det.
Så det jag faktiskt hade tänkt baka, får jag skala ner lite.
Tror jag har kommit på vad det får bli iaf, otroligt enkla och snabba saker.
 
Sen kommer vi till nästa punkt, 2. städa.
Jag ska även finna orken till att dammsuga, sen skulle det vara ett plus att städa lite här och där.
Aaaa jag blir snart galen, haha. 
Vi får helt enkelt se hur det hela slutar, kanske till och med skiter i städning även om jag tycker det är jobbigt att ta hem folk till ett hem som inte är dammsuget.
 
Nu ska jag sluta klaga mer och fixa ordning lite lunch till mig och marängen.
Nedräkningen har börjar och tiden rinner iväg.
 
Bild lånad från google.
 
 

Kommentarer
Postat av: Eleni

Jag tror att du pratade om det här objektivet när vi var och hälsade på (för hundra år sedan) och du skulle lära mig lite om kameran. Kan det stämma? Jag tar ju mycket närbilder och gillar suddiga bakgrunder så jag tror det här skulle kunna passa mig bra :) Jobbar du på foto fortfarande? Kanske får komma in till dig någon dag isf :)

2013-01-23 @ 22:56:45
URL: http://elenia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0