Hela-natten-projekt

 
 
Det här med praliner tar som jag förstod, lång tid.
Klockan är nu strax efter halv åtta och jag har gjort två omgångar, nu kom jag iofs igång rätt sent på dagen.
Tar en liten pause och sitter här för att visa er lite av vad jag hunnit med, pralinerna står i kylen så jag lättare kan få ur dem ut formarna.
Är de för varm så vill chokladen smälta lite och gärna fastna i formen.
 
Eftersom jag bara har 30 formar så får alla smaker se likadan ut, blev enklast så.
Har däremot olika topping på alla så man lätt kan se vilken som är vilken.
Har ritat upp dem på ett papper så alla kan kolla vilken dem vill smaka på julen, så man slipper få en äcklig om man inte gillar någon vill smak.
 
De som ni ser på pappret tänkte jag nu presentera.
1. Ljus choklad som är fylld med lemoncurd och kaksmular från brago.
2. Ljus choklad fylld med kolakaramell (kokad kondenserad mjölk) och en hel hasselnöt.
En lemoncurd hann gå sönder innan jag kastade in de i kylen igen och den var god.
Kanske får hålla tummarna att även en kolakaramell går sönder så jag får en bra anledning att prova den med.
 
 
 
Håller med Dennis om att det här är perfekt tidsfördriv för mig.
Det är pilligt och tar lång tid, mitt tålamod håller bra för sånt här.
 

Kommentarer
Postat av: Eleni

Haha, jag började köpa julklappar i Augusti och började nog att slå in dom redan i September. Så här har man varit ute i god tid, men är ändå inte klar. Suck. Kommer bli stress att sista veckan hinna både komma på vad man ska köpa och sedan hinna med att köpa det. Meen.. det är bara en sisådär 6-7 st som saknas.

Och vad duktig du är som gör julgodis. Är det något jag verkligen är dålig på är det att göra godis, haha.

2013-12-15 @ 18:47:07
URL: http://Eleni.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0