Barnvänlig ljuslykta

 
 
Den här ljuslyktan gjorde jag ofta som liten.
Varje år, när det var jul gjorde jag en och ibland gav jag bort dessa i julklapp och present till kompisar.
Det enda man får hålla ett öga på är vad saxen och limmet, beroende på barnets ålder.
 
Väldigt simpel att göra iaf, och detta har vi gjort idag.
1. Rita ut en cirkel eller annan form på ett hårt papper eller kartong (jag använde en frukostskål).
2. Klipp ut och klä dem med aluminiumfole och fixera med tejp under.
3. Kleta lite lim på en sockerbit och börja stapla.
    Man kan bygga den precis som man vill.
 
Tänk på att inte använde ett vattenbaserat lim för då smälter sockret.
Lägg ett skydd under lyktan för det kan bli kladdigt.
 

Den lilla cirkeln ska jag försöka bygga en iglo på som sedan ska få vara vid pepparkakshuset.
Börjar få lite panik över det huset, jag har inte ens byggt ihop det än.
Iofs är det snart andra advent så det är väl inte någon jättepanik.
Kanske jag kan ta mig tid ikväll, då är det bara dekorationen sedan och jag hoppas verkligen det blir som jag tänkt mig i huvudet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0