Bakat

 
 
Nu är magsjukan över i detta hem och det var bara jag som åkte dit.
Så lite klorin, handsprit och vädring senare är det så städat som det kan bli.
På något sätt vill jag få för mig att det kanske var något jag åt, just för att ingen annan blev sjuk.
Grundat på alla tusen pussar Elliott och Dylan får, plus de hundra som Dennis får.
Vi köpte hem färdig mat dagen innan jag blev dålig, vi åt olika saker så kanske mitt var felande.
Nåväl, ingen idé att gröta ner sig i det då jag inte kommer komma någon vart ändå.
 
Idag har jag och Elliott bakat lussebullar och lussekatter.
Elliott bidrog med att smula jästen, trodde aldrig han 1, skulle ha tålamod att smula halva klumpen och göra små bitar och 2, sedan komma tillbaka när det var dags att fixa katterna och faktiskt göra några.
Nu bidrog han med tre stycken, de i mitten som ser ut som små bajskorvar.
Mina lussekatter blev lika fin som vanligt, haha.
Jag är verligen värdelös på att få till fina, men huvudsaken är att de smakar gott.
Ska däremot säga att Elliott nog gjorde den finaste krationen, den där snurran i mitten med socker på.
 
Till helgen planerar mina föräldrar att ta med sig Elliott för övernattning.
Då ska jag göra det mest tidskrävande och mest noggranna jag någonsin gjort tror jag.
Kan ge er en ledtråd, jag ska temperera olika choklader och fixas med olika fyllningar.
Första gången jag ska försöka mig på detta, så håll ögonen öppna får ni se vare sig jag lyckas eller misslyckas.
 
 
 
 
Pepparkakorna spritsades för några dagar sedan, men har bara hunnit visa på instagram.
Vill ni följa mig där så heter jag fridaww
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0