1:a advent

 
 
Ja mina damer och herrar, nu är första advent här.
Minns när det kändes som en evighet tills dess och nu har vi helt plötsligt ett nytt år snart.
Detta år har gått så himla fort, helt galet fort nu när jag tänker efter.
 
Dagen har vi spenderat hemma, har två hängiga barn varav den största mest bara har legat i sängen.
Han har varit trött hela dagen och har sovit vid fyra tillfällen och nekat mat.
Något är galet och jag hoppas att det inte är något mer än en förkylning.
 
Min mamma och pappa kom hit efter lunch, en kopp kaffe och lussebulle serverades.
Efter fikat hjälpte mamma mig byta lite gardiner innan Elliott ville ha in henne på sitt rum.
Då satt jag mig och pysslade ihop en massa saker här hemma.
Tänkte att jag ska visa er imorgon när det är ljusare ute och därför bättre ljus.
 
Eftersom vi har första advent så tände vi även första ljuset till middagen.
Att tända just det ljuset gjorde det hela mycket mysigare.
Julkänslan börjar smyga sig på i takt med allt pynt här hemma.
 
En bild på årets ljusstake bjuder jag på och Morbergs glögg som vi precis ska hälla upp.
Kommer nog en ny bild imorgon på staken när det är dagsljus.
Vi tände som sagt ljuset så sent, så tills dess får denna duga.
 
 
 
 
Vad har ni gjort på 1:a advent?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0