Tiden rinner ut om två veckor

 
 
Hej Tisdag och hej ny vecka.
Nu är vi i v.39 så det är inte alltför långt kvar, två veckor för att vara ganska precis.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så var jag till barnmorskan igår, så jag passade på att kolla upp vilket datum jag skulle bli igångsatt om jag gick över tiden.
Det är olika i alla kommuner och här så var det 15 dagar om min huvudräkning stämmer.
Så, om jag har bra med fostervatten och inget annat visar sig så är det den 18 september som gäller.
Från 3 till 18 känns ganska långt, men den som väntar på något gott sägs det.
 
Allt gick iaf bra på besöket.
Järn, blodsocker och blodtryck var bra som vanligt, vågen gjorde mig inte heller besviken så det känns skönt.
En sammanställning av graviditeten gjordes och om jag hade något speciellt önskemål inför förlossningen skulle skrivas.
Tror jag hade ett eller två när jag väntade Elliott och denna gång hade jag ett, så tar jag resten som det kommer.
Det ska bli så himla roligt och spännande med en till förlossning, jag ser verkligen fram emot den.
Nog för att den förra tog tid, men allt flöt på bra, jag hade bra barnmorskor och är bara nöjd!
Jag hade inget besök i denna vecka med Elliott då barnmorskan var på semester, så ni får de två senaste med den här bebisen istället.
 
D i magen v.39
SF: 36 cm
Hjärtslag: 142 slag/min
Fixerad: Ja, fortfarande.
 
D i magen v.37
SF: 35 cm.
Hjärtslag: 140 slag/min.
Fixerad: Ja.
 
 Magen v.39 (38+0)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0