Snart färdigbakad

 
 
Idag är det prick 1 vecka kvar till bebisen är beräknad, det betyder också att vi är i v.40 idag.
Jag drömde häromdagen att vi födde på BF+13 så det ska bli spännande att se hur väl det stämmer.
Annars har jag fått för mig att denna bebis kommer komma BF+7 eller 10, bara en magkänsla sådär.
Elliott kom dagen innan BF, så blir roligt att se hur det kommer skilja på det.
 
Hur mår jag då, det är rätt bra även om listan med "dåligt" är något längre.
-Det känns att vi är i sluttampen nu, jag är så djuriskt trött från morgon till kväll.
-Vila om dagarna räcker inte utan nu sover jag ett tag mitt på dagen.
Jag har absolut inte samma ork att fara runt som en tornado och det är så mycket jag vill göra, men ibland får man ta ett steg tillbaka och inse sina gräser.
-Fogarna har börjar krångla igen, när jag ska kliva upp ur sängen kluckar det ofta till i höften, det gör inte ont utan det känns bara skumt men vet ej om det påverkar främre fogen.
Det är tungt, väldigt väldigt tungt och jag känner mig verkligen som en flodhäst när jag ska göra saker.
-Sen ca två dagar tillbaka har jag börjat mått illa av tanken på mat, det liksom växer i munnen så det har slutat med att jag ätit typ kräm, dvs socker med smak!
Jag gillar egentligen inte kräm för det är så sjukt sött, men det känns lätt och "fräscht" att äta.
-Mina svullna fötter har svällt upp ännu mer, jag kan fortfarande klämma på mig mina sneakers med det gör så ont!
-Mina händer har också samlat på sig vätska och fingrarna ser numer ut som bratwurstkorvar.
Trycket från vätskan gör att att det pressar på och fingrarna värker och när jag böjer dem gör det som ondast.
-Halsbränna har jag fått ha ganska länge nu, spelar ingen roll om jag äter kryddstark mat eller ej.
-Förvärkar har jag haft i ca 4 veckor, men det är typ en dag i veckan sen dör det ut till nästa vecka kommer, någon vecka har jag haft 2 dagar men med någon dags mellanrum.
Jag tror det kan vara lite ansträngningsvärkar då jag har haft sånt tempo med saker här hemma.
Den här sista veckan så har jag inte gjort ett knop här hemma, så dem värkarna har jag svårt att tro att det är ansträngning, men tror inte alls att något är på g heller för den delen.
-Jag har inte samma tålamod längre när det gäller det mesta, där tror jag tröttheten spelar in ganska mycket.
-Jag mår bra annars, har ett bra humör och än så länge är jag inte less och det hoppas jag håller i sig.
Jag tror att så länge man inte stirrar sig blind på BF (då det ändå bara är en riktlinje) så blir det lättare.
 
I genomsnitt väger ett barn i den här veckan ca 3,6 kg. 
Barnet är ca 51 cm lång, men det finns stora individuella skillnader.
 
 v.40 (39+0)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0