Ostkaka

 
 
Häromdagen åt jag ostkaka, det blir långt mellan gångerna men är lika gott varje gång.
Vet inte hur många av er som tycker om det, men tänkte bjuda på mitt recept ändå.
Den blir otroligt saftig och är så himla god, påminner mycket om de man köper i affären.
HÄR hittar ni mitt recept.
Prova prova, ni kommer inte att ångra er och den är lätt att göra.
 
Efter ännu en natt med dålig sömn ska jag nu vila lite.
Var hos barnmorskan igår och sen ett tag tillbaka trycker hon varje gång för att känna på huvudet, för att se om huvudet är rörligt, ruckbart eller fast vilket resulterade i molvärk och värkar resten av dagen, som alltid.
Efter två alvedon fick jag sova sammanhängande från tolv till halv fem, vilket inte händer ofta alls nu för tiden.
Jag brukar vakna vid 02, 04, 06 och 08 eller 09 för att gå på toa.
 
Nej, vila var det.
Vi hörs senare med info från barnmorskan och bild på magen då vi är i en ny vecka idag.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: L

Kan man göra denna på philadelhiaost istället för keso? Går det att smaksätta med andra grejer eller finns det risk att det blir galet då ?

Svar: Jag tror det kan bli fel om du använder philadelphia. Det är keson som är "huvudpersonen" i kakan, själva osten smälter inte utan den behåller sin form. Du kan ju självklart prova, det kanske blir en vinnare. Jag har aldrig provat smaksätta den då jag gillar ostkakan som den är, men jag har svårt att se varför du inte skulle kunna göra det:)
Frida W

2014-01-25 @ 17:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0