operation: makeover

 
Alla sängkläder till bebisen är nu tvättad, så det kan jag stryka från min lista.
Dags för nästa projekt och det är faktiskt inte målning som står näst på tur, som jag först tänkt.
Vi behöver bättra på våran förvaring här hemma, främst i hallen, sovrum och badrum.
Hälften är redan köpt och resten tar vi sedan.
Jag är lite smått osäker på vad för möbel vi ska ha i badrummet, men det löser sig i helgen.
 
En liten byrå får flytta in till våran sovrum och stå i fotänden på sängen, där får bebisens kläder vara.
Sen har vi köpt en större byrå ut till hallen där lite allt möjligt får vara.
Några krokar för mina väskor som jag i dagsläget ställer på byrån, ett stort no-no.
Förmodligen en lite större möbel till badrummet så jag kan "gömma" saker bättre.
Toapapper, smink, parfym, tvättmedel, tvättpåsar och lite mer smått och gott som inte är det snyggaste att ha synligt.
Lite hyllor där vi kan ha några handdukar, morgonrockar och badbaljan.
Sen lite smått som får pryda diverse ytor.
 
När det ovan, eller främst när byråerna har hamnat på rätt ställe är det dags för nästa del.
Då ska bebisens alla kläder tvättas en till gång.
Jag tvättade alla kläder innan jag la de i flyttkartonger som vi sedan förvarat inne i lägenheten, men jag känner att de måste tvättas igen, kartonger är ju ganska äcklig.
Så ett uppfräschningsprogram på 20 min får duga.
 
Så här har vi tänkt oss.
Tror det kommer bli superbra när allt är klart.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0