Mat & bak

 
 
Igår spenderade jag hemskt mycket tid i sängen men även i köket.
Jag blev sugen på kasslergratäng så bestämde mig för att det fick bli dagens middag.
Det är så himla lättsamt, lite förberedelser och sedan klarar den sig själv i ugnen.
Man kan kasta i vad man vill egentligen, men det fick bli rätt simpelt denna gång.
Kassler, broccoli, lök, makaroner, äggstanning och riven ost på toppen.
 
Vid sjutiden så blev jag hemskt sugen på att baka, då är det lika bra att sätta igång.
Förut bakade jag väldigt ofta och var sugen på att göra något nytt nästan varje dag.
Det var längesedan jag kände det suget nu, så det är lika bra att passa på när det väl faller in.
Även denna gång fick det bli något simpelt men oj så gott det är.
En blåbärskaka som är utan mjölk så kakan blir lite seg och det är himmelskt gott.
Min älskade sambo älskar denna kaka, så förhoppningsvis kan han äta en del då frysen är proppad som jag nämnt tidigare.
 
 
 
 
Jag ska nog ta och göra en kopp kaffe och ta en kaka.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0