Ljuslyktor

 
 
Som jag skrev igår så fixade jag ihop tre nya lyktor hit hem.
Inget speciellt utan jag använde mig bara av de burkar som jag tidigare haft löste i.
Man kan lika gärna använda sig av syltburkar eller dyl.
Koka dem i en kastrull eller lägg dem i varmbad så man löser upp etiketten och kan dra bort den.
Ibland kan det vara lite krångligt att få bort, beroende på hur väl dem sitter så man kanske måste skrubba.
 
Har inte bestämt mig för om jag ska ha dem i badrummet eller på vardagsrumsbordet än.
Vilket som, jag hade så lite kvar av min vita sand och vita grus så det fick bli grå/svart grus istället.
Burkarna jag använde kan man antingen ha kvar locken på eller lätt ta bort dem.
Jag kommer nog ha mina utan lock med ha dem nära till hands så man kan stänga igen och förhoppningsvis är det inga småfingrar som gräver och fördelar grus över hela golven.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0