Helgen

 
 
Nu var det ett tag sen jag tittade in här.
Vi har haft en väldigt skön helg som enbart har gått i lugnets tecken.
I fredags kom mina föräldrar och tog med sig Elliott och sa att han kommer tillbaka på söndag, sen hade dom bokat bord åt oss på kvällen så vi skulle få äta ute.
Vilken fullträff, på Jack's bar hade vi bord och som jag sett fram emot deras oxfilé.
På kvällen låg vi i varsit hörn på soffan och hade intagit matkoma och rörde inte en fena.
 
På lördagen åkte jag till jobbet med Emilie för att ta en hejdå fika med Linn.
En fin arbetskollega som ska till hufvudstaden och plugga vidare så henne önskar jag all lycka i världen.
När vi skulle åka hem blev vi lite sugen på Selånger marknad så vi tog en tripp dit och gick runt lite.
Nog för att det var rätt lugnt när vi var där, men jag blir lika irriterad varje år över folk som envisas med att ta barnvagn och hund dit, det är inte direkt breda gångar och inte det bästa stället att gå med hundar som säkert blir trampad på mer än en gång.
Inte att glömma de med barnvagn gärna ska gå två i bredd så det blir helt omöjligt att ta sig förbi.
På kvällen kröp vi upp i soffan och kollade på film och kände lugnet.
 
Söndagen var en riktig skitdag för min del.
Hade sovit som en kratta, vaknade på helt fel sida och hade ont precis överallt.
All min energi och ork var borta, tror jag aldrig varit nere så mycket på noll som då, grinade åt ingenting.
När våran lilla marängen kom hem så kändes det så himla bra, men jag hade fortfarande ingen ork till något och det kändes väl mindre roligt.
Tur att Dennis hade energi för oss båda.
 
Men nu tror väl inte att jag legat helt på latsidan?
När Elliott inte är hemma, dvs att vardagen inte är lika livlig som den brukar blir jag så stressad av någon anledning.
Det här med att sitta still och inte göra något är fan svårare än det låter.
Jag har dragit fram som en tornado, dammtorkat, dammsugit tre ggr (fråga mig ej varför), städat överallt, plockat fram mer nödvändigt till bebisen, tvättat babyskydd, bakat en tårta, slagit sönder tårtan, pysslat på med diverse saker hemma och rensat.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0